I dagene 27-30. juli skulle Granly Speedway Arena have været vært for VM for par (Speedway of Nations) med deltagelse af kørere fra 14 lande. På grund af eventdirektørens pludselige sygdom samt andre udfordringer kan eventen desværre ikke gennemføres i Esbjerg. Discovery har lavet en aftale om at flytte eventet til Vojens.

Glæden var stor i Esbjerg Motorsport, da der tilbage i efteråret 2021 blev indgået en hensigtserklæring med Discovery Sport Event om VM for par, og siden da har direktøren for eventselskabet, Lars Guldager Dyhr, og andre i og omkring Esbjerg Motorsport arbejdet med planlægningen af det store arrangement.

Desværre har Lars Guldager Dyhr netop måttet sygemelde sig efter hospitalsindlæggelse, og da han var en absolut nøgleperson i planlægningen og gennemførelsen af arrangementet, har bestyrelsen bag eventselskabet ikke fundet det forsvarligt at gennemføre arrangementet med tanke på den korte forberedelsestid, og de mange løse ender der stadig skal udredes. Bl.a. har billetsalget ikke levet op til budgettet, og alene opgaven med at styrke billetsalget vil kræve en omfattende og fokuseret indsats, som ikke kan løftes på den tilbageværende tid og med den tilbageværende eventorganisation.

”Det er en meget ulykkelig situation, naturligvis for Lars, men også for de mange billetkøbere og kommercielle partnere og for byen Esbjerg, som havde set frem til dette store arrangement”, siger bestyrelsen i EMS Event.

”Discovery har meddelt, at de vil flytte arrangementet til Vojens, og vi undersøger lige nu mulighederne for, at billet køberne kan overføre deres billetter til dette. Men vi kan ikke garantere dette, og da Discovery har rejst et stort erstatningskrav mod eventselskabet, har vi desværre ikke mulighederne for at refundere billetter. Det er vi meget kede af, men vores hænder er bundet, som situationen har udviklet sig indenfor de seneste dage”, slutter bestyrelsen.

På vegne af bestyrelsen i EMS Event.
Eventuelle henvendelser kan rettes til bestyrelsens talsmand Mads Kølbæk.